برش هاجمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کدام اسلام؛ سخنرانی شهید باهنر

کلام شهیدان: فرازی از وصیت نامه شهید سلیمانی : شهدا را در چشم، دل و زبان خود بزرگ ببینید، همانگونه که هستند. فرزندانتان را با نام آنها و تصاویر آنها آشنا کنید.

قسمتی از سخنرانی شهید باهنر در مسجد جامع آبادان در سال ۱۳۴۲ش:

ما پیرو کدام اسلام هستیم؟ اسلام معاویه یا اسلام علی (ع)؟ اسلام معاویه، مشتی تشریفات ظاهری دینی: مسجد می ساختند؛ نماز می خواندند؛ قرآن می خواندند؛ هر چه بود، ظاهری بود. اما در باطن سلطنت کسرایی و قیصری را احیا کردند. کاخهای پادشاهان گذشته را دوباره ساختند؛ اشرافیت و تجمل گرایی گریبان شان را گرفت.

حاکمان حکومت اسلامی در ساده زیستی مانند قشر فقیر جامعه بودند. پیامبر را ببینید، علی را ببینید! آنها هرگز از قدرت و حکومت خود چیزی به نفع خودشان برنداشتند. اما معاویه صحبت از اسلام و حکومت اسلامی می کرد و خودش را امیرالمؤمنین و جانشین پیامبر می دانست؛ اما از توده های مردم جدا بود. در اوج رفاه و در اوج ریا و نفاق بود.

اما اسلام علی؛ اسلام عدالت و حق جویی و پیروی از سنت پیامبر و آیه های قرآن بود. اسلام علی؛ اسلام نجات انسانیت از بردگی و از استثمار قدرتمندان تاریخ است؛ اسلام عدالت، راستی، برادری و برابری است.

کدام چهره از اسلام است که در راه خدا به خاطر بندگان مستضعف خدا مبارزه می کند؟ اسلام علی (ع) یا معاویه؟ ما پیرو کدام اسلام هستیم؟….

کتاب گلستان در آتش؛ نویسنده: ابراهیم حسن بیگی. ناشر: سوره مهر؛ نوبت چاچ: چهارم-۱۳۹۰٫ صفحه ۱۷-۱۶.

به این پست امتیاز دهید.
حتما بخوانید:  حاج محسن یک دست کتک لازم است!

مطالب زیر رو هم از دست ندید…

نظرات و ارسال نظر